Blod och död!

 
Den excentriske teveproducenten mr Love har hittat receptet - en extremvariant av Robinson och Survivor, där man struntar i finliret och går direkt på det folk innerst inne vill ha: blod och död. Precis som på medeltiden när förnedring och offentliga avrättningar var ett folknöje.

Och kanske hade det gått, om det inte varit för psykologen och populärkulturexperten dr Butterworth, som har helt andra planer med sin medverkan och som tänker visa att det går att behålla värdigheten, även i en malström av sex, droger, skräckfilmer, godis och dålig popmusik. I alla fall till en viss gräns...

 

 
Ja, vad ska jag skriva om den här boken. Till en början tyckte jag att konceptet med seriemördare på en ö à la Robinson-reality-show anförda av akademisk massmördare var lustigt - dåligt ordval, jag vet, men det var det ordet som kom för mig. Så här i efterhand tycker jag inte att det var lika underhållande. Visst, Ganman har ett roligt sätt att skriva, men det hela blir lite för mycket, vilket säkert är syftet men i slutändan mister det sin komiska effekt. 
 
För att läsa vad Sara tyckte om boken - klicka in här. Från mig blir det dock ett ljummet betyg. 
 
/ Bea
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Sara

Som den godisgris jag är gillade jag att läsa om allt som han åt under dagen. Tänk att leva på innehållet från godisautomater.

2012-10-25 @ 09:26:10
URL: http://beasbokhylla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0