It´s OK, I´m wearing really big knickers!

Efter att ha halvt skrattat ihjäl mig åt Louise Rennisons Angus, Thongs and Full-frontal snogging dröjde det inte länge förrän jag började läsa uppföljaren, It´s OK, I´m wearing really big knickers.'Där får vi återigen följa Georgia Nicolson via hennes dagbok.
 
It's a day and a half now since I snogged the Sex God...
 
I think I have snog withdrawal. My lips keep puckering up...
 
I tried snogging the back of my hand, but it's no good...
 
It's been over a week. I wonder if it's my nose...
 
I denna uppföljare har Georgia fortfarande fullt upp med sin jobbiga lillasyster, sin vilda katt, sina pinsamma föräldrar, sin stora näsa och mycket, mycket mer. Jag älskar som jag tidigare nämnt titlarna på böckerna. Och titeln till denna bok återfinns i boken när Georgia tar med sig vännen Jas till kyrkan. De ska tacka Gud för att Georgia inte behövde resa till Nya Zeeland för att hälsa på sin pappa. Jas kommer till kyrkan iklädd en mini, minikjol. Runt 4 cm lång tror jag det står i boken. När Georgia anmärker på hennes klädsel svarar hon lugnt (ja, gissa vad?)  - It´s OK, I´m wearing really big knickers...
 
Annars älskade jag scenen där polisen, en ganska sönderriven sådan, kommer med den bortsprungne katten Angus i en säck. Jag bara älskar den katten. Angus som river och biter de flesta utom Georgias lillasyster Libby. Som jagar grannens pudlar för att döda och som enligt beskrivningen är lika stor som en mindre labrador. Underbart! Dubbelvolymen med de två nästkommande böckerna i serien är faktiskt redan påväg hit!
 
/Sara
 
It's Ok, I'm Wearing Really Big Knickers
 
 



Kommentarer
Postat av: Underbara Böcker

Tack för boktipset! Detta måste jag genast kolla upp =)

2012-10-05 @ 11:30:46
URL: http://www.underbarabocker.blogspot.se
Postat av: Bea

Jag får nog ta och låna dem av dig.

Svar: Ja, det måste du nog Bea!
Beas Bokhylla

2012-10-05 @ 12:18:04
URL: http://beasbokhylla.blogg.se
Postat av: Nilmas Bokhylla

Läste dem på svenska när jag var mindre men är sugen på att läsa dem på engelska nu faktiskt!

2012-10-06 @ 14:42:32
URL: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0