Överenskommelser!

Jag fick Överenskommelser i födelsedagspresent utav Bea och E. Boken är skriven av Sveriges enda romanceförfattare, Simona Ahrnstedt. Simona är just nu aktuell med nya romanen Betvingade som kom ut i augusti.
 
Om boken:
Det är i december 1880 på Operan de möts för första gången. Hon - Beatrice Löwenström som bor med sin farbrors familj och som lever ett hårt hållet konventionellt borgarliv. Han - karismatiske Seth Hammerstaal, stadens mest omtalade ungkarl, en av Sveriges rikaste män som aldrig har levt sitt liv efter någon regelbok. Efter den kvällen tycks de ständigt korsa varandras vägar i Stockholms societet. Seth fascineras av Beatrices intelligens, frispråkighet och hon liknar ingen annan kvinna han tidigare mött. Det dröjer inte länge förrän Beatrice och Seth inser att de är involverade i en mycket komplicerad men passionerad romans. Men det finns planer och överenskommelser som personer i Beatrices närhet har avtalat - planer som varken innefattar frihet, lycka eller Seth...
 
Jag som gillar romance kan ju självklart inte låta bli att gilla detta. Alla missförstånd mellan bokens huvudpersoner, Beatrice och Seth, drev mig dock fullständigt till vansinne och gjorde att jag omöjligt kunde lägga ifrån mig boken när jag väl börjat läsa. Jag kan nämligen bli så irriterade på karaktärer som hela tiden missförstår varandra på grund av att de inte kommunicerar. Ja, jag blir näst intill galen. Jag försökte ta en paus från boken efter lunch för vi skulle göra lite annat här hemma. Men det gick inte. Jag var tvungen att läsa klart för att få mina nerver att slå sig till ro.
 
Överenskommelser är inte bara underhållande romance utan också en riktigt bra historisk roman. Mysig, trots de bitvis mycket brutala inslagen. Jag läser gärna mer av Ahrnstedt i framtiden!
 
/Sara
 
Överenskommelser


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag fick hennes senaste bok Betvingade på en bokbloggsträff jag var på nyligen. Aldrig läst någon romancebok och din recension nu fick mig sugen på att läsa boken.

2012-10-09 @ 15:31:36
Postat av: Sincerely Johanna

Jag fick hennes senaste bok Betvingade på en bokbloggsträff jag var på nyligen. Aldrig läst någon romancebok och din recension nu fick mig sugen på att läsa boken.

Svar: Jag är också sugen på att läsa Betvingade.
Beas Bokhylla

2012-10-09 @ 15:31:53
URL: http://sincerelyjohanna.blogspot.se/
Postat av: Furienna

Just ordet "brutal" är det enda för att beskriva "Överenskommelser". Jag har sällan varit med om något liknande, att jag inte har kunnat sluta tänka på en roman när det har gått över ett år sedan jag läste den. Och nu har jag också läst många "hemska" böcker, så jag vet inte riktigt varför just den här vägrar släppa taget om mina tankar. Visst är det så att man vet att en romance-roman måste sluta lyckligt, men den här gången är det som att det inte räcker. För mycket har hänt för att allt ska kunna bara kännas bra. Jag håller ju med mig om att missförstånden driver en till vansinne. Jag tycker nog också att det borde ha funnits sätt för Beatrice att komma ur knipan. Men trots allt detta är den nog fortfarande min favorit av Simona böcker.

2014-12-02 @ 14:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0