Vargens lya!

I förra veckan avslutade jag Vargens lya av Saga Borg. I och med det avverkade jag månadens andra hyllvärmare samt ännu en bok till avsluta-serier-utmaningen som Nelly på Nellonsbokblogg tagit initiativ till. I åttonde delen av Jarastavensvandring trappas spänningen upp inför den slutgiltiga striden mot Tertor och hans män.
 
Gläntarp står på randen av ett kommande krig. Ingen kan säga exakt när, men alla völvorna har samlats i byn för att försöka tyda de mängder av tecken som de plötsligt har omgivits av. Tecken som tyder på att onda tider snart är över dem. I en grotta i närheten av Gläntarp har män som tjänar ondskan samlats. De förbereder sig inför den slutliga striden. Sex kvinnor och sex män ska mötas för att avgöra kampen mellan det goda och det onda.
 
Den här boken var faktiskt ganska mörk och grym, det blev nästan lite för mycket otrevligheter för min smak. Men på det stora hela är böckerna fortfarande ett stort äventyr. Lite som en blanding mellan fantasy och en historiskroman. Saga Borg är en pseudonym och består för tillfället av författarna Diane Karlstrom och Carola Haglund. Böckerna i Jarastavens vandring har liknats vid andra böcker som Margit Sandemos serie om Isfolket och Jean M Auels böcker om Ayla.
 
Bara en bok kvar, Tertors Vrede, sen har jag avslutat ännu en serie. Heja mig!
 
/Sara
 
Vargens lya
 
 


Kommentarer
Postat av: Lena

Jag gillade verkligen den serien!

2012-10-01 @ 19:34:24
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0