Veckans ris och ros (v. 44)

 
 
Dags för veckans ris och ros. Som vanligt är det bara att haka på och sedan lämna ett kommentar med länken till ditt eget inlägg. Veckans fråga är som följer:
 
Ge ett exempel på en självbiografisk bok som verkligen fångade dig och en som du finner överskattad. 
 
 
Bea:
En självbiografi som jag verkligen tycker om, trots rykten om att mycket är bluff eller gravt överdrivet, är Frank McCourts Ängeln på sjunde trappsteget. Den självbiografi som jag läst och tyckt varit absolut sämst är dessvärre McCourts fortsättning, Lyckans land. Så kan det gå, både ris och ros till samma författare och samma serie/svit. 
 
 
Sara:
En självbiografi som jag gillade trots att jag trodde att jag inte skulle göra det var Alex Schulmans Att vara med henne... Där berättar han om en händelsrikt år i hans liv. Året börjar med ett uppbrott och slutar med dottern Charlies födelse. Det var roligt att läsa något positivt och mysigt då självbiografer annars mest handlar om stora sorger, misshandel och övergrepp. En biografi som jag inte alls gillade var Barbara Biggs Överlevare mot alla odds. Jag tyckte den var dåligt skriven och den fångade mig inte alls.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0