Veckans ris och ros! (v.43)

 
 
 
 
 
 
 
Onsdag igen och dags för en ny ris och en ny ros. Denna veckan handlar det om bokserier. Det känns som om de flesta nya böcker som kommer tillhör serier nu för tiden. Och serierna blir bara längre och längre. Man börjar läsa i tron om att det ska bli en trilogi. Men ofta blir det både en fjärde och en femte bok. Serier på över tio böcker är ju inte längre något att höja ögonbrynen över.
 
Vill ni vara med lämna gärna en kommentar med en länk till er ris och ros!
 
Så till veckans uppmaning:
 
Berätta om en serie som du följer och gillar jättemycket samt berätta om en serie som gjorde dig besviken!
 
Sara:
En serie som jag älskar och har avslutat är Vampire Academy av Richelle Mead. Men om jag ska välja bland de serier som jag följer nu har jag två paranormalromance-favoriter. Nalini Singhs Guild Hunter-serie samt Sherrilyn Kenyons Dark Hunter-serie. En serie som jag blev besviken på är Lauren Kates Fallen-serie. Böckerna är så himla vackra men när jag läste den första boken blev jag besviken. Det hände typ ingenting de första 300 sidorna. Andra boken står i hyllan och väntar. Frågan är om jag någonsin kommer läsa den?
 
Bea:
Just nu har jag ett antal serier igång och den jag gillar mest bland dem är nog...trumvirvel...Janet Evanovich serie om prisjägaren Stephanie Plum. Nu var det ett tag sedan jag läste någon bok, men det är helt klart den roligaste serien som jag ännu inte avslutat. Nu till den lite tråkigare delen, där man ska skälla och oja sig lite. En serie som jag blev grymt besviken på var Christian Jacqs serie om Vishetens sten. Efter Ramses-serien var mina förväntningar skyhöga på hans nästa serie, så höga att besvikelsen över det faktum att den inte kändes lika bra har hindrat mig från att läsa klart den trots att det bara är en halv bok kvar.


Kommentarer
Postat av: Mrs E

Håller med Bea, jag älskar Plum-serien av Evanovich!

2012-10-24 @ 08:31:31
URL: http://whatyoureadin.blogspot.se
Postat av: Carro

Jag har alltid rekommenderat serien om Harry Bosch av Michael Connelly. Men de senaste böckerna har jag blivit så himla besviken.. Så mitt svar är nog samma på båda frågorna. Det värsta är att jag fortfarande hoppas på en vändning så att den blir bra igen!

2012-10-24 @ 09:01:16
URL: http://romeoandjuliet.blogg.se
Postat av: Sofie

Jag kan hålla om Fallen-serien som ju så fin, på framsidan men det innehöll ju ingenting när jag försökte läsa den första boken. Det var helt omöjligt att läsa klart den.
Jag älskar Plum-serien och Lee Childs böcker om Jack Reacher.
Sen tycker jag om Guillermo Del Toro & Chuck Hogans Släktet-triologi.
En serie som gjort mig besviken är Charlaine Harris om Sookie Stackhouse. De sista böckerna har inte varit så bra. Sen är jag besviken på hennes böcker om Harper Connelly.

2012-10-24 @ 20:36:47
URL: http://cinnamonbooks.wordpress.com
Postat av: Sara

Så Släktet är första delen i en trilogi. Den står hemma i hyllan oläst. Kanske ska ta och läsa den snart då :)I Sookie Stackhouse serien har jag bra hunnit med tre än så länge. När börjar det gå utför? Jag har iaf kommit fram till att jag gillar böckerna bättre än serien.

2012-10-25 @ 09:24:28
URL: http://beasbokhylla.blogg.se
Postat av: Nilmas Bokhylla

Här kommer mitt svar: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/2012/10/26/veckans-ris-och-ros-v-43/

2012-10-26 @ 20:51:33
URL: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0