Forsaken!

Riley has always wanted to be a Demon Trapper like her father, and she's already following in his footsteps as one of the best. But it's tough being the only girl in an all-guy world, especially when three of those guys start making her life more complicated: Simon, the angelic apprentice who has heaven on his side; Beck, the tough trapper who thinks he's God's gift, and Ori, the strikingly sexy stranger who keeps turning up to save her ass. One thing's for sure -- if she doesn't keep her wits about her there'll be hell to pay ...
 
Forsaken var ett impulsköp från cdon, som jag nu så här i efterhand faktiskt blev lite besviken på. Inte så att boken var dålig, jag hade bara väntat mig lite mer spänning och action. Ja, menar, dom fångar ju demoner, för sjutton! Men av 420+ sidor så blir det spännande nån gång 350+ sidor. Det var helt enkelt lite för stor del av boken där det inte hände så speciellt mycket.
 
Sen till det påstådda triangeldramat enligt baksidetexten. Eller vänta, tre killar och en tjej blir snarare kvadratdrama. Hur som helst så blev det inte så mycket med det heller. Den mystiske främlingen, Ori, var med på en halv sida kändes det som, så honom vet man ju inte mycket om.
 
Men, trots allt negativt jag läst så slutade boken riktigt spännande och eftersom jag har nästa del i bokhyllan så kommer jag nog läsa den också innan jag bestämmer mig för vad jag tycker om serien.
 
/Sara
 
The Demon Trappers: Forsaken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0