Livets källa!

Som en del i avsluta-serier-utmaningen ska jag avsluta Saga Borgs I Jarastavens vandring. Nu var det ett par år sedan som jag avsluta de två första trilogierna i serien. Förra veckan påbörjade jag den sista trilogin och med den sjunde boken, Livets källa.
 
Här kan ni läsa vad Beas make E tycker om serien!
 
I Livets källa har Invånarna börjat hämta sig från den ohyggliga sjukdomsepidemi som nästan utplånade allt liv i Gläntarp och byarna runt omkring. Men nu har Völvornas hjälpare Jil blivit oerhört sjuk. Det enda som kan göra henne frisk är om hon får bada i Livets källa på Dimmornas ö. Siri, Ional och några andra för Jil till Dimmornas ö. Jil ser döda själar överallt och får veta att hon har till uppgift att föra dem till vila vid Livets källa. Men väl framme vid källan blir Siri och Jil fast och kan inte ta sig därifrån. Ondskan har än en gång slagit klorna i Gläntarpsborna...
 
Denna serien har sedan tonåren varit en av mina favoriter. Första trilogin i serien älskade jag när jag läste den första gången. När jag sedan skulle läsa andra trilogin hade gått några år år så jag läste om de första böckerna igen. Nu var det som sagt något år sedan jag avslutade den andra trilogin, men jag känner ändå att jag har det mesta kvar i minnet. Dock måste jag väl säga att jag har läst så mycket bra böcker med fantasy/kärlek/magi de senaste åren att jag bli inte riktigt lika imponerad denna gång. Livets källa ä fortfarande en riktigt bra bok och det ska bli kul att äntligen få avsluta den här serien!
 
/Sara
 
Livets källa (kartonnage)


Kommentarer
Postat av: Lena

Har läst alla nio böckerna och tycker att det är en riktigt bra serie!

2012-09-11 @ 16:09:01
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0