Phoenix bok!

Nu har jag äntligen avslutat ännu en serie till utmaningen! Heja mig!
 
Gåtorna kring Jonas, Summers och Arizonas tragiska dödsfall har fått sin lösning. Turen har kommit till Phoenix och det är med dubbla känslor och ett blödande hjärta som Darina söker sanningen om knivbråket som ändade hans unga liv. Hon står inför sitt livs svåraste beslut, avgörandets stund. Att hjälpa sin älskade Phoenix över till andra sidan är ju att hjälpa honom bort från hennes egen värld, mot ett slutligt avsked. Eller kan kärleken övervinna döden?
 
Sista delen i serien Beautiful Dead, det är sannerligen inte varje dag man avslutar en serie. Att påbörja en är mycket lättare, det gör jag säkert en gång i veckan... Men nu är serien alltså slut så här kommer mina tankar om den.
 
För den lite yngre publiken tror jag att dessa böcker är ett säkert kort. De innehåller både kärlek och mystiska dödsfall som ska utredas. Paranormal romance och deckare i ett. Jag tror att den 12-åriga Sara skulle uppskattat detta mycket, kanske till och med älskat det. Även om jag nu uppskattade serien och gillade konceptet så kände jag på en och två gånger att jag nog är lite för gammal för dom här böckerna. Man vill ju gärna hoppas att man mognat lite under de senaste 15 åren...
 
För att sammanfatta skulle jag vilja säga att Eden Maguire lyckats riktigt bra med denna spännande ungdomsserie. Så för bloggens lite yngre läsare (om vi har några sådana) rekommenderas dessa böcker varmt!
 
/Sara
 
Phoenix bok
 
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Älskar denna boken. den är så fin men också så sorglig. Hade önskat mig ett finare slut.

2013-04-21 @ 08:11:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0