Slutet!

Sista delen i Rachel Wards serie, Döden i dina ögon, kallas kort och gott för slutet. En ganska intetsägande men ändå passade namn på sista delen i en trilogi.
 
För er som ännu inte hunnit så långt i serien kommer här en SPOILERVARNING!
 
Handling: Året är 2029. Två år efter den stora katastrofen. Adam, Sarah och dottern Mia lever tillsammans i en värld som fallit samman. De kämpar också med den oönskade uppmärksamheten de dragit till sig genom att Adam precis som hans mamma Jem gjorde kan se människors dödsdatum när han ser dem i ögonen. Och det ska bli ännu värre. Under katastrofen lyckades Mia på något sätt byta ut sitt nummer och därmed skjuta fram sitt dödsdatum! Denna mystiska förmåga gör henne till ett hett och jagat villebråd. Alla vill leva för evigt och vissa är beredda att göra vad som helst för att ta reda på Mias hemlighet även mänskliga experiment.
 
Boken är inte särskilt lång, bara något över 250 sidor. Men ändå får det plats förvånansvärt mycket spänning på de sidorna. Ibland känns det nästan lite som om det går för fort. Hela kombinationen naturkatastrofer, en värld i kaos och misär, onskefulla människor, småbarn och bebisar gör att det kniper till ordentligt i mammahjärtat både en och två gånger. För hur nån kan vilja skada ett litet oskyldigt barn? Nej, det förstår jag bara inte. I boken blir livet till en kamp på liv och död för både Adam, höggravida Sarah och lilla Mia.
 
Efter att ha avslutat Slutet (Vad skulle man annars göra...) är jag nöjd med hela läsupplevelsen och jag är nöjd med slutet på trilogin. Bäst gillade jag den första boken, Döden i dina ögon. Den tyckte jag var jättebra. Arvet och Slutet var inte riktigt lika bra. Men ändå underhållande!
 
Stort tack till Wahlströms för boken!
 
Slutet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0