Där graven tar vid!

Ni vet säkert redan hur svag jag är för böcker på det övernaturliga temat. Av den anledningen är jag förtjust i Fenix lila böcker, med genren Urban Fantasy. Förra året började de ge ut Jeaniene Frosts vampyrserie Nighthuntress på svenska, en serie jag velat läsa länge.
 
Tidigare utkom Fenix med två böcker på det övernaturliga temat varje månad, men under 2013 har utgivningen minskat något. Dock är det riktigt, riktigt bra böcker som står på schemat inför årets utgivning. Jag är mycket nyfiken på samtliga! Nu idagarna kommer den tredje boken i Nighthuntress-serien ut på svenska. Där graven tar vid, heter den.
 

Halvvampyren Cat jagar odöda tillsammans med sin odöde pojkvän Bones. Men trots att hon borde vara lycklig över att allt går hennes väg har Cat börjat tröttna på att ständigt klä ut sig för att gäcka sina förföljare. När en grupp blodtörstiga vampyrer, som på uppdrag av en mäktig och uråldrig vampyrmästare är ute efter Bones, lyckas avslöja hennes förklädnad får Cat lära sig vad ont blod betyder. På riktigt. Och alla de trick hon lärt sig som hemlig agent tjänar inte längre någonting till. För att lyckas rädda sig själv - och Bones - från ett öde värre än döden blir Cat helt enkelt tvungen att bejaka det hon förträngt så länge: sina vampyrinstinkter. (Beskrivning från förlaget)

 

Där graven tar vid

 

Jag älskar den här serien! Det är vampyr-action på hög nivå, samtidigt som den innehåller lite romantik (som jag självklart älskar) och stundtals även lite vågade scener. I Där graven tar vid fortsätter Jeaniene Frost att imponera. Även om boken inte är speciellt lång hinner det hända mycket spännande saker. I vissa bokserier hinner det inte hända så speciellt mycket i varje bok, utan man måste hela tiden vänta på nästa för att se hur saker och ting ska lösa sig. I Nighthuntress-böckerna händer det mycket och böckerna har ett tydligt avslut och inte bara ett slut av typen "fortsättning följer..." Något som kan vara ganska störande när man inte har nästa bok i bokhyllan. Nej, böckerna om Cat och Bones lämnar mig som läsare tillfredsställd när jag läst sista sidan. Även om de inte är helt avslutande, det är ju ändå en serie, så känner jag mig inte irriterad när boken är slut. Jag känner bara ett trevligt sug efter mer vampyr-action. Action som är värd att vänta på!

 

En stor tummen upp för Fenix utgivning och ett stort tack för läsexemplaret!

 

/Sara

 

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0