Harry Potter och fången från Azkaban!

Både jag och maken har som boklöfte att läsa Harry Potter-böckerna i år. Efter att vi båda läst en bok tittar vi på filmen och jämför. För nån vecka sedan avslutade maken den andra boken och vi hade filmkväll kort därefter. Men filmen gjorde mig förstås vansinnigt sugen på mera HP. Så jag började läsa på den tredje boken, som jag aldrig tidigare läst, bara sett filmen. Och den kommer jag inte ihåg så mycket från, bara dementorerna typ.
 
I tolv långa år har den ökända Sirius Black hållits fången på fortet Azkaban. Han är anklagad för att ha dödat tretton människor i samma förbannelse. Han anses vara den självklare efterträdaren till den onde Lord Voldemort. Nu har Sirius Black rymt ...  (Beskrivning från Bokus)
 
När Harry Potter-febern var som störst skakade jag ofta bara på huvudet och undrade hur folk kunde bli så till sig av en ung trollkarl. Men jag börjar faktiskt förstå hypen. Även om jag inte går omkring med runda glasögon och slängkappa till vardags. Däremot har jag funderat på att skaffa mig ett trollspö, för det kan ju alltid vara bra att ha eller? Barnen, som suttit med vid visningen av De vises sten, har också fått Potter-febern och springer omkring och förtrollar varandra. Dottern viftar med en färgpenna och skriker Gardai osa, gardai osa! Wingardium leviosa är det självklart hon menar, men än har hon inte fått något att sväva (inte konstigt med det uttalet...). Sonen vill ha en Nimbus 2000 i födelsedagspresent och blev inte glad när vi berättade att flygande kvastar bara finns på film...
 
Harry Potter och fången från Azkaban är precis lika lysande som sina föregångare så det kan inte bli annat än ännu en fullpoängare för J.K Rowling!
 
/Sara
 
Harry Potter och fången från Azkaban
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0