Skuggat byte!

Jag lyckades, vilket jag skrev att jag betvivlade i ett tidigare inlägg, att hålla mig från att läsa Janet Evanovich tolfte bok om Stephanie Plum - Skuggat byte, tills Bulgarienresan. Nummer elva, Explosivt byte, läste jag under semstertrippen till Kalmar för några veckor sedan.
 
I den tolfte boken blir Rangers dotter kidnappad och Stephanie blir förföljd av en psykiskt sjuk man som tror att han är Ranger och som har siktet inställt på att ta över Rangers identitet. Samtidigt börjar Lula och senare även Mormor Mazur sjunga i Sally Sweets 70-talscoverband. Ett band som är mer kända för sina extravaganta scenkläder än för någon form av musikalitet. Morelli utreder gängmord och försöker få Stephanie att inse hur bra det är att han en stabil, italiensk polis som pojkvän. Något som försvåras av att Ranger flyttar in hemma hos Stephanie och hamstern Rex.
 
Som vanligt läster jag Evanovich när jag vill stretcha smilbanden lite extra. Skuggat byte är inget undantag. Trots att jag har som regel att inte läsa längdragna serier så är jag mer än villig att göra ett undantag för Evanovich högst sympatiska, om än något kaotiska, antihjältinna.
 
/ Bea
 
 
 


Kommentarer
Postat av: frida

Åh Stephanie Plum! De är så bra :) precis som du säger är det perfekta när man vill läsa något roligt. eller hysteriskt :)

2013-08-13 @ 21:27:38
URL: http://fridasbokhylla.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0