Dragon bound!

Ett impulsköp från bookdepository när jag hade en liten romance-craving! Första delen i serien The Elder races av Thea Harrison.
 
Beskrivning från goodreads: Half-human and half-wyr, Pia Giovanni spent her life keeping a low profile among the wyrkind and avoiding the continuing conflict between them and their dark Fae enemies. But after being blackmailed into stealing a coin from the hoard of a dragon, Pia finds herself targeted by one of the most powerful-and passionate-of the Elder races.
 
En riktigt underhållande romance med en hel del fantasy-inslag. Vad sägs om alver, feér, vättar, drakar och ja, jag vet inte allt. Mycket fokus på äventyr men självklart mest fokus på romantiken. Romantiken känns kanske inte helt realistisk. Pia flyr för sitt liv från samme man/drake som hon fem minuter senare redan blivit förälskad i, trots att hon inte riktigt vet om han kommer att skona hennes liv för brottet hon begått. Drago är lika ombytlig han. Ena stunden är han: Vem vågar själa från mig? Aaaah! Han ska döden dö!! Och sen bara: Åh, det var en tjej. Hon lämnade en lapp och sa förlåt. Hon är också riktigt snygg... Nja, jag tror jag tar och kärar ner mig för första gången i mitt milleniumlånga liv...
 
Fast jag ska inte klaga över orealistiska romanser, jag älskade ju självklart detta! En stark debut av författaren Tha Harrison och en serie jag gärna fortsätter att läsa!
 
Det blir:
 
 
Fyra drakar av fem möjliga!
 
/Sara
 
Dragon Bound


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0