Kampen om järntronen - Vecka 4-5

Under vecka 4 läste vi fram till sida 615. Sen var det ju bara runt 100 sidor kvar som vi läste ut ett par dagar senare. Så detta blir det sista inlägget om denna första del i A song of Ice and Fire.
 
♦ Det ser mörkt ut för Eddard Stark...
♦ Robb drar ut i krig.
♦ Daenerys försöker övertala Drogo att ge sig in i kampen om järntronen, för deras kommande sons skull.
 
Det känns faktiskt lite tomt nu när boken är utläst, även om tv-serien fortfarande roar oss. Jag ska inte avslöja för mycket om hur boken slutar, men avslutande är den inte. Slutar mitt i känns det som, så Kungarnas krig blir snart ett måste.
 
Att George RR Martins böcker blivit så populära är inte så konstigt. Jag tror att de kan tilltala de flesta, utom möjligen dom som hyser stor rädsla för tegelstenar. Vissa, har jag förstått, älskar och avgudar detta. Själv tycker jag att det är bra böcker. Men kanske inga favoriter. 4/5 blir mitt betyg!
 
Serien är inte avslutad än och vad jag har förstått så är det ytterligare två böcker som ska ges ut. Så Sagan om Is och Eld kommer att innehålla totalt sju böcker. Dock har jag insett att det bland fansen råder en viss oro kring huruvida George RR Martin kommer att hinna skriva klart serien innan han dör. Böckerna blir allt längre, och tar allt längre tid att skriva. Att författaren är en överviktig, amerikan i 60-års åldern spär på oron ytterligare. Vad tror ni? Hinner han skriva klart?
 
Här kommer ett litet roligt klipp där några fans uttrycker sin oro...
 
 
 
/Sara


Kommentarer
Postat av: Diana

Vad roligt att andra älskar GoT! :) (och inte bara tv-serien:P)

Att oron är stor förstår jag. Jag är orolig!
Tycker han kan lägga ned sidoprojekten han pysslar med och skriva klart böckerna någon gång! :)

2013-08-05 @ 23:54:29
URL: http://confusedbooklover.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0