Slave to sensation!

Jag har ägnat många inlägg åt att prisa romanceförfattaren Nalini Singh och här kommer ännu ett inlägg. Som ni kanske vet är jag barnsligt förtjust i hennes Guild Hunter-serie, en paranormal romance-serie med änglar, vampyrer och människor. Men Nalinis första serie handlar om något annat, nämlingen Shapeshifters sk. changelings, människor och psy. Psy är en slags övermänniska utan känslor, vars hjärnor är ständigt uppkopplade mot varandra som en enda stor hjärnweb. Där kan de kommunicera och lagra information.
 
Beskrivning från adlibris: In a world that denies emotions, where the ruling Psy punish any sign of desire, Sascha Duncan must conceal the feelings that brand her as flawed. To reveal them would be to sentence herself to the horror of 'rehabilitation' - the complete psychic erasure of her personality ...Both human and animal, Lucas Hunter is a Changeling hungry for the very sensations the Psy disdain. After centuries of uneasy co-existence, these two races are now on the verge of war over the brutal murder of several Changeling women. Lucas is determined to find the Psy killer who butchered his packmate, and Sascha is his ticket into their closely guarded society. But he soon discovers that this ice-cold Psy is very capable of passion - and that the animal in him is fascinated by her. Caught between their conflicting worlds, Lucas and Sascha must remain bound to their identities - or sacrifice everything for a taste of darkest temptation ...
 
Den här boken gavs ut 2006 första gången och eftersom jag bara läst hennes senare böcker innan måste jag säga att det märks att Nalini utvecklats en hel del i språket sedan dess. Jag tycker att Nalini är fantastisk på att hitta på nya varelser med nya övernaturliga förmågor. Både de här Psy-typerna i denna serien och hela ärkeängelgrejen i Guild Hunter-serien känns nytt och fräscht. Jag gillar sättet Nalini Singh gör sin egen grej av hela paranormal romance-genren, som annars kan kännas lite uttjatad. Hur bra den än må vara.
 
Slave to sensation kombinerar återigen det jag gillar allra mest. Spänning, romantik, förbjuden kärlek och jakten på en mördare. Den svagaste biten var dock mördarjakten. Jag listade ut vem det var efter några få kapitel, men ändå.
 
Nej, jag får bara gratulera mig själv till att ha påbörjat ännu en serie. Jag trodde detta var året då jag skulle avsluta några...
 
/Sara
 
Slave to Sensation


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0