The Famous Heroine!

Passar på att läsa böckerna som står olästa från förra bokrean, som uppladdning inför årets. Finns en hel del olästa böcker kvar dock, men främst beror det på den billiga Sookie Stackhouse-boxen som fann på rean. Men Mary Baloghs The Famous Heroine kan jag i alla fall stryka från listan!
 
Beskrivning från goodreads: Cora Downes was only a merchant's daughter. But when she saved a duke's son from drowning, her reward was entry into London high society. Then when she saved a highborn lady's poodles from disaster, she became belle of every ball. But nothing could save her from the threat of heartbreak--nothing, perhaps, except a most unlikely love.
 
Jag gillar verkligen sättet Mary Balogh skriver på. Jag har bara läst en tidigare bok av henne, men den var översatt till svenska och där gick mycket av hennes sätt att uttrycka sig förlorat, tyvärr. Men på orginalspråk är det underbart att läsa. Man får nästan lite Austen-vibbar, men bara nästan.
 
Välskrivet, mysigt och fullt av missförstånd. Så skulle jag vilja beskriva The Famous Heroine. Underhållande, historisk romantik som får mig att dra på smilbanden både en och två gånger. Får nog snart ta tag i den andra romanen i samma bok, The Plumed Bonnet.
 
/Sara
 
The Famous Heroine/The Plumed Bonnet


Kommentarer
Postat av: Lena

Verkar vara en mysig bok!

2013-02-10 @ 21:05:28
URL: http://lenasotommysfoton.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0