Kampen om järntronen - Vecka 3

Tills denna veckan skulle vi ha hunnit fram till sida 460. Vi läser boken i ett alldeles lagom tempo tycker jag, för jag har insett att den här boken är inget jag hade klarat att sträckläsa. Utan jag hade nog istället tröttnat och gett upp boken. Nu läser jag istället ett par kapitel om dagen, och det hinner ändå hända mycket i boken.
 
♦ Bran lär sig att rida igen.
♦ Tyrion delar med sig av sin uppväxt i familjen Lannister.
♦ Eddard utreder den förre handens död och spåren leder till kungens många oäkta barn.
♦ Daenerys står upp mot sin bror Viserys.

Veckans citat
"Lärde du dig ingenting den där dagen ute på grässlätten? Lämna mig nu innan jag säger åt min khas att kasta ut dig. Och vi får innerligt hoppas att khal Drogo inte får höra talas om det här för då kommer han att skära upp magen på dig och mata dig med dina egna inälvor." s.355
 
Vi har även kikat på pilotavsnittet på tv-serien Game of Thrones, vi kunde inte hålla oss längre!
 
/Sara
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0