Sandmannen!

En ung man hittas gående på en hög järnvägsbro en kall vinternatt i Stockholm. Han har legionärssjukan och är svårt nerkyld. På Södersjukhuset visar det sig att han är dödförklarad sedan sju år. Mannen var ett av seriemördaren Jurek Walters sista offer innan han greps av Joona Linna. Jurek Walter dömdes till rättspsykiatrisk vård och total isolering. Var har den unge mannen befunnit sig hela tiden? Hans oväntade vittnesmål gör att det gamla fallet måste tas upp igen. Det är bråttom. Någon måste ta sig in och vinna seriemördarens förtroende.
 
I denna kriminalroman vävs Joonas förflutna ihop med nutid och han ställs inför sin tuffaste motståndare någonsin. Det blir ett nervkittlande, läskigt och otroligt spännande äventyr i ett rasande tempo. Precis som i föregående böcker håller författarna spänningen på topp genom hela boken och sidorna flyger fram. De har verkligen lyckats med att hitta sin egen grej när det kommer till hela deckar-genren. Jag tycker inte att deras berättarstil påminner om någon annan som jag tidigare läst, den känns unik och ny där många andra deckare lätt påminner om varandra.
 
Även fast detta är den fjärde deckaren i raden om Joona Linna har författarduon inte på något vis givit avkall på den höga kvalitén. Tvärtom, blev jag återigen mycket imponerad av hur de lyckas fånga mig från första sidan. För mig är det här en deckare när den är som allra, allra bäst. När jag avslutade boken var det med andan i halsen, så otroligt bra var det. Känns nästan lite snopet att börja året med en bok som var så fantastisk. Jag är rädd att andra deckare kommer kännas så bleka i jämförelse, så mycket älskade jag detta!
 
Är du sugen på att läsa Sandmannen kan du snabbt och enkelt ladda ner den både som e-bok och som ljudbok från bokii.se
 
/Sara
 
Sandmannen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0