Alice i Zombielandet!

Jag har länge varit intresserad av att läsa Gena Showalters ungdomsböcker eftersom jag gillar hennes vuxenserie Underjordens härskare. Därför blev jag glad när jag upptäckte att Harlequin planerade att ge ut den på svenska.
 
Om någon hade berättat för Alice Bell att hennes liv skulle vändas upp och ner från ett ögonblick till ett annat, skulle hon ha brustit ut i skratt. Från lyckligt till tragiskt, från oskuldsfullt till förstört. Nej, aldrig. Men det var det som hände. Ett hjärtslag. En blinkning, ett andetag, en sekund - och allt hon kände till och älskade var borta.

Hennes pappa hade haft rätt. Monstren fanns på riktigt.

För att hämnas sin familj måste Alice lära sig att slåss mot de odöda. Och för att överleva måste hon sätta sin tillit till den farligaste av alla farliga killar, Cole Holland. Men Cole har sina egna hemligheter, och om Alice inte är försiktig kan de visa sig vara farligare än zombierna. (Beskrivning från förlaget)
 
Jag tycker att det märks att det är en rutinerad romanceförfattare som ligger bakom den här boken. Showalter är mycket bra på att skapa karaktärer som man fastnar för även om man till en början tror att man inte ska göra det. Ta Cole till exempel. Han är en ung, kaxig, tatuerad kille i keps och alldeles för lågt sittande byxor. Det hade varit svårt att skapa en karaktär som låg längre bort från mina personliga preferenser, om jag säger så. Ändå så funkar det alldeles utmärkt på något vis. Cole är helt fantastisk och Alice också. Boken är spännande och actionfylld och samtidigt späckad med romantik.
 
Det här med tatueringar är nog dock något som Showalter själv verkar väldigt tänd på eftersom hela serien om Underjordens härskare vimlar av halvnakna tatuerade män. Alltså blev jag inte förvånad när även tonårskillarna  i Alice i Zombielandet är vältränade och tatuerade. Alla tatueringar till trots så är Gena Showalter en författare som jag tycker är riktigt bra. Jag ser fram emot att läsa mer av både hennes ungdomsböcker och hennes serier för oss lite äldre.
 
Stort tack till Harlequin för en superbra bok!
 
/Sara
 
Alice i Zombielandet
 
 


Kommentarer
Postat av: Malka

En bok fylld av halvnakna tatuerade män låter definitivt som något för mig! ;-)

Svar: Då kan jag varmt rekommendera Gena Showalters serie om Underjordens härskare! :-)
Beas Bokhylla

2013-07-15 @ 18:15:36
URL: http://boksmurfen.blogspot.se
Postat av: Lena

Är också jättenyfiken på denna!

2013-07-15 @ 20:09:48
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0