Caressed by Ice!

I de två tidigare böckerna har vi fått följa kvinnor av rasen Psy, de känslokalla övermänniskorna vars hjärnor är sammankopplade i ett stort nätvärk. Sedan upptäckten av Silence, behöver de inte längre känna några känslor utan är kyligt effektiva. Denna gång är det dock den manlige fd Elitsoldaten, en så kallad Arrow inom Psy, Judd som står i fokus.
 
När hans bror och hans tre barn riskerade att rehabiliteras av Psy-rådet, vilket skulle göra dem närmast hjärndöda, beger sig Judd och hans familj in i Changeling-vargarnas territorium för att söka asyl till barnen. Men vargarna låter även Judd och Walker leva och bo bland deras flock. Judd lever som en enstöring, i utkanten av flocken. Som en elitsoldat är döda det enda han är bra på och han arbetar nu som lönnmördare. Men istället för att mörda för Psy-rådet som han gjorde innan, arbetar han nu för att sabotera rådets arbete.
 
Brenna är changeling-kvinnan som överlevde den kallblodiga psy-mördaren i första boken i serien. Men nu känner hon och upplever saker som får henne att tro att mördarens sjuka experiment påverkat henne på det mest fasansfulla sätt. Hon söker sig till Judd för att få hjälp att förstå sig på sig själv och i mannen av is finner hon den trygghet hon längtat efter. Men att falla för en man utan känslor är påfrestande. Särskilt när mannen inte vågar släppa in känslor i hans liv av rädsla av att förlora kontrollen över sina egna mördaregenskaper.
 
Först vill jag nämna att på bara tre böcker så har Nalini Singh utvecklats en hel del som författare. Jag tycker att språket är mycket bättre i den här boken än vad det var i till exempel den första. Jag tycker att hela seriens uppbyggnad med Psy, Changelings och människor är helt otrolig och jag kan ärligt säga att jag är helt fast i den här serien. Den tolfte boken släpptes för inte så länge sedan och jag ser fram emot att sluka dem alla.
 
/Sara
 
Caressed by Ice


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0