Kråkornas fest!

Så var fjärde boken avklarad. Bara en kvar, så George RR Martin får allt snabba på med sjätte boken The Winds of Winter. Har hört att den eventuellt ska släppas 2015. Någon som har någon mer info om det så lämna gärna en kommentar.
 
I Kråkornas fest får vi följa vad som sker i Kungshamn, på Järnöarna och i södra Westeros efter och under slutet av Svärdets makt. Vi får inte följa vad som händer på muren, hos Daenerys eller vad som händer med Tyrion. Det kommer i nästa bok.
 
I efterordet förklarar Martin att han valde att dela upp böckerna Kråkornas fest och Drakarnas dans geografiskt. Han ville inte att Kråkornas fest skulle sluta mitt i, utan det var bättre att följa några av karaktärerna under en längre tid istället. Det var ju smart tänkt av honom, men det känns ändå som om boken slutar mitt i, tyvärr. Och många av karaktärerna i Kråkornas fest är ganska tråkiga att följa.
 
Kapitlen kan vara långa och ofta händer det inte något viktigt i dem förrän precis i slutet. En som har egna kapitel i Kråkornas fest är Brienne. Tror hon har åtta kapitel eller något sådant. I de fem första händer det nästan inget alls. Martin är expert på att skriva långa kapitel där ingenting händer. Bortsett kanske från ett par meningar i slutet på kapitlet då man få ta del av ny information.
 
Hade jag varit en av de som väntat i fem år på fortsättningen efter A Storm of Swords hade jag nog blivit grymt besviken. Vänta så länge och så är de flesta av ens favoriter inte ens med i boken. Istället introduceras en massa tråkiga snubbar från järnöarna... Sen fick stackarna vänta sex år till innan de fick läsa fortsättningen för Tyrion m.fl. Men nu är jag inte en av dem, utan kan läsa Drakarnas dans så snart jag känner för det och då blir inte Kråkornas fest en lika stor besvikelse. Trots det är boken den sämsta hittills. Men ändå helt okej.
 
/Sara
 
Kråkornas fest
 


Kommentarer
Postat av: Nilmas Bokhylla

Oj, det går ganska snabbt ändå. Jag har inte ens påbörjat mina och jag är faktiskt lite rädd för dem ;P

2013-07-18 @ 11:47:46
URL: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/
Postat av: 23 minuter

Blev också besviken på Kråkornas fest... och tyvärr tyckte jag inte att Drakarnas Dans blev så mycket bättre! Jag har dock stora förhoppningar på The Winds of winter :)

2013-07-18 @ 19:22:58
URL: http://tjugotremin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0