A Storm of Swords!

Knappt har man hunnit avsluta tredje delen i Sagan om Is och Eld förrän man känner ett sug att plocka upp nästa bok i serien. Att böckerna beskrivits som crack fot the nerds, känns ganska passande just nu.
 
Det är näst intill omöjligt att beskriva handlingen utan att spoila för er som inte läst de tidigare böckerna eller som inte hunnit så långt i tv-serien ännu. Så jag tänker inte ens försöka. A storm of swords är den hittills tjockaste boken och enligt mig också den bästa boken hittills. Till skillnad från de två första böckerna, känns det som om det faktiskt  händer något spännande i varje kapitel.
 
Jag och H har roat oss mycket med att spåna över vad som kommer hända senare i böckerna. Vi har diskuterat många olika scenarion, men ändå lyckas den där Martin överraska oss totalt. Och inte är alltid trevliga överraskningar. En gång blev jag så chockad att jag faktiskt la i från mig boken och inte tänkte fortsätta läsa. Men det gjorde jag ju förstås, några timmar senare...
 
När det kommer till tv-serien har jag och H nu börjat titta på den tredje säsongen. Eftersom den tredje boken är så tjock så kommer endast första halvan av boken utgöra säsong tre. Resten av boken kommer att bli säsong fyra, detta för att få med så mycket som möjligt och slippa ta bort en massa viktig handling.
 
Nästa bok. A feast for crows/Kråkornas fest står inte i bokhyllan än som tur är. Men när H får semester så fortsätter vi nog att läsa.
 
/Sara
 
A Storm of Swords (pocket)


Kommentarer
Postat av: 23 minuter

A Storm of Swords är den bästa boken i serien, än så länge, kan jag tycka. Den är verkligen spännande och jag känner igen mig i att inte vilja läsa vidare för att man blir så chockad över George R.R. Martins "överraskningar" :)

2013-06-03 @ 14:02:14
URL: http://tjugotremin.blogg.se
Postat av: Nina

Det är ganska länge sen jag läste böckerna så jag har glömt ganska mycket. Men jag gillar böckerna även om jag tyckte det var lite trögt att läsa ibland.

Svar: Ja, det är inget man sträckläser på ett par dagar. Vi läste runt 200 sidor i veckan eftersom vi båda läste annat vid sidan om.
Beas Bokhylla

2013-06-03 @ 17:12:09
URL: http://ninasfilmochbok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0