Reflected in you & Entwined with you

Jag köpte hem de tre första böckerna om Eva och Gideon från amazon efter att ha lånat och läst den första boken, Bared to you (För dig blottad) på svenska. Jag var helt inställd på att de var en trilogi, men nej se det var det inte. Och ingen kan vara gladare än jag för jag bara måste läsa mer om Eva och Gideon.
 
Jag kommer inte skriva något om handlingen i de två böckerna, vill ju inte förstöra läsnöjet för er andra med spoilers. Ju mer jag läser desto mer gillar jag serien. Jag gillade Femtio nyanser-trilogin när jag läste den. Även om jag tyckte att den tredje boken var ganska medioker. Men Crossfire-serien av Sylvia Day är så mycket bättre på alla sätt och vis. Nedan kommer några exempel.

♦ Språket är så otroligt mycket bättre i Sylvia Days böcker. Detta gör att läsningen flyter på mycket bättre.
♦ Handlingen är också uppbyggd på ett mycket bättre sätt, hela historien får ett mycket bättre flyt.
♦ Eva är mindre blåst än Anastacia!
♦ Gideon är visserligen lika gammal som Christian, men framstår ändå som en vuxen man i jämförelse.
♦ Hittills inga "tortyrkammare" i Crossfireböckerna och inga slavkontrakt. Hurra! (Vill man däremot läsa om sånt kan jag rekommedera Sirenen, den skrämde skiten ur mig. Huh, aldrig mer!)
 
Sen tycker jag att böckerna är väldigt snygga i bokhylla också!
 
Bared to You: A Crossfire Novel Reflected In You: A Crossfire Novel Entwined with You
 
Jag ser med spänning fram emot nästa bok i serien. Tills dess ska jag testa att läsa Sylvia Days paranormal serier.
 
/Sara


Kommentarer
Postat av: Malin

Håller med om alla dina punkter, speciellt om Eva: hon verkar ju faktiskt ha lite drag i sig!

2013-06-19 @ 22:08:14
URL: http://bokrecensionernu.blogspot.se/
Postat av: veronica

Oj de där vart jag sugna på! Har ju lät synda och älska av sylvia day och gillade de väldigt mycket!

2013-06-20 @ 23:02:27
URL: http://vettansbocker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0