Äktenskapsbrott!

Jag har skjutit ett vildsvin, det var det jag skulle säga, min man stod bredvid, han tittade på mig, jag tittade på honom, han nickade. Jag böjde några millimeter på högra pekfingret, och där.

Jag hade trott att det skulle vara svårare, mer magiskt. Jag antar att man gör sig illusioner.
 
Äktenskapsbrott
 
Niklas är otrogen mot sin fru Karolina. Hans älskarinna heter Pia. Han berättar alla detaljer kring deras affär för en nära väninna. Hon i sin tur berättar inte för någon, speciellt inte för Niklas fru Karolina. Men när Niklas avslöjar att han vill skaffa barn med Pia samtidigt som som han skaffar barn med Karolina, får hon nog.
 
Så har jag testat något nytt, Prosalyrik. En riktigt bra bok men annorlunda. Annorlunda bra, inte annorlunda dåligt. Åsa Ericsdotter skriver både ärligt och intensivt och Äktenskapsbrott är hennes sjunde bok. Sin första gav hon ut redan som sjuttonåring. Nästa gång jag tar en tur till biblioteket ska jag titta om de har någon av hennes tidigare böcker.
 
Boken finns just nu på adlibris bokrea!
 
/Sara
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0