Glömde visst...

Jag och H läste ju ut Kungarnas krig förra helgen. Men det har jag helt glömt bort att skriva om.
 
Grejen är att när man läser dessa tegelstenar händer det ibland att man tycker att det blir lite segt. Författaren beskriver maträtter med stor detaljrikedom, men skippar viktiga slag i det pågående kriget. Så ibland blev jag faktiskt lite less. Men sen när man väl bestämt sig för att nu när denna boken är avslutad, ja då ska man ta en paus på några månader innan man fortsätter med serien. Just då bestämmer sig boken för att bli riktigt, riktigt bra och slutet är så spännande att man helst vill fortsätta att läsa nästa bok med en gång. Boken är i mångt och mycket precis som en tv-serie. Med cliffhangers lite här och där för att lura en att fortsätta läsa. Och det funkar...
 
Helst skulle jag vilja fortsätta och börja läsa Svärdets makt redan nu. Men vi ska försöka hålla oss några veckor till och eventuellt läsa någon annan bok tillsammans innan. Sen vill man ju inte avverka böckerna för fort, vem vet när författaren behagar släppa nästkommande?
 
För övrigt så använde jag mitt nya pocketfodral från pocketfodral.se till pocketboken Kungarnas krig och det funkade super!
 
/Sara
 
Kungarnas krig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0