Harry Potter och hemligheternas kammare!

Det hann bli ännu en Potter-bok i februari och var jag det inte innan så är jag nu riktigt pepp på hela serien. H har insett att han också borde läsa böckerna och har precis avslutat den första. Så kanske blir det en filmkväll med första filmen nu i veckan, som en liten jämförelse.
 
Beskrivning från adlibris: Sommarlovet är äntligen över! Harry Potter har längtat tillbaka till sitt andra år på Hogwarts skola för häxkonster och trolldom.  Men hur ska han stå ut med den nye, omåttligt mallige professor Lockman? Vad döljer Hagrids förflutna? Och vem är egentligen Missnöjda Myrtle? De verkliga problemen börjar när någon, eller något, förstenar den ena Hogwarteleven efter den andra. Är det Harrys största fiende, Draco Malfoy, som ligger bakom? Eller är det den som alla på Hogwarts misstänker - Harry Potter själv?
 
Det var något år sedan jag såg den här filmen. Vi tittade igenom alla som uppladdning innan sista Potter-filmen kom på bio. Jag hade faktiskt glömt bort en hel del. Jag kom ihåg dagboken, Tom Dolder och Basilisken. Men stackars Ginnys inblandning hade jag helt glömt bort. Så det var riktigt roligt och spännande att läsa boken. Jag är så glad att jag tog tag i de här böckerna, för att ha sett filmen är ju verkligen inte samma sak. Nästa år får det nog bli Narnia-böckerna. Något som jag också borde läst för längesen!
 
/Sara
 
Harry Potter och hemligheternas kammare (kartonnage)


Kommentarer
Postat av: Nina

Jag gillar Harry Potter-filmerna och böckerna. Men dom förta är nog dom jag gillar minst. Tyckte väl inte filmen var så jättebra heller jämfört med dom andra.

Narnia-böckerna gillar jag också, och har läst några gånger. :)

2013-03-04 @ 16:03:29
URL: http://ninasfilmochbok.blogg.se
Postat av: Linnea

Bland Narniaböckerna har jag bara läst Min morbror trollkarlen och Häxan och lejonet. Föredrar Harry Potter. ;)

2013-03-04 @ 18:40:25
URL: http://www.bokblomma.com
Postat av: Evelina

HP är otroligt bra. Narnia är också väldigt bra, så mycket bättre än filmerna!

2013-03-04 @ 21:10:37
URL: http://strumpstickan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0