Veckans ris & ros! (v.11)

Denna veckan tänkte vi ta upp ämnet förväntningar. När man följer många bokbloggar, lyssnar till folks boktips och är allmänt beroende av böcker, då bygger man gärna upp förhoppningar kring böcker. Särskilt de som är så där extra populära och hypade. Ibland vågar man nästan inte läsa sådana böcker för man är så rädd att man kommer bli besviken. Och besviken är ju precis vad man blir ibland. Men bara ibland, för emellanåt så lever ju verkligen boken upp till sitt underbara rykte. Denna veckan undrar vi:
 
Vilken bok levde upp till dina förväntningar (trots att de var riktigt höga) och vilken bok gjorde inte det?
 
 
 
Sara: Förr eller senare exploderar jag (The fault in our stars) är väl den mest hypade bok jag någonsin läst. Jag blev nästan lite rädd för att läsa den. Men när den gavs ut på svenska tog jag chansen, och det ångrar jag inte en sekund. Boken var helt fantastisk! En bok som jag trodde skulle vara helt fantastisk men som jag störde mig lite på var City of Bones av Cassandra Clare. Boken var bra, inte på dålig på något sätt, jag trodde bara att den skulle vara bättre. Jag kommer dock säkert att fortsätta läsa serien, om jag känner mig själv rätt....
 
Bea: En bok som jag hade omänskligt höga förväntningar på var Jonas Jonassons Hundraåringen...  När jag hade läst den kände jag bara, njae...vad var allt väsen om. 
En bok som däremot "blew my mind" var Diane Setterfields Den trettonde historien. Jag hade aldrig kunnat föreställa mig att den skulle vara så bra. 


Kommentarer
Postat av: Carro

Förr eller senare exploderar jag, hade jag tydligen alldeles för höga förväntningar på för den levde inte alls upp till dem..

2013-03-13 @ 19:30:25
URL: http://romeoandjuliet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0