Carlstensveckan!

Här kommer en boktips till lässugna ungdomar som vill ha en bok som riktigt andas sommar och sol. I förra veckan dök denna bok upp i brevlådan som en överraskning från B/Wahlströms. Det tackar vi för!
 
I Carlstensveckan får vi möta Ebba som tillsammans med kompisarna Carro och Nova ska åka på seglarläger under sommarlovet. Det blir en härlig och spännande vecka fylld med sol, romantik, nya vänner, snygga killar och så segling förstås. B/Wahlströms, som givit ut boken, rekommenderar den till läsare mellan 12-15 år. Så jag ska villigt erkänna att med mina 28 år kände mig lite i äldsta laget för att kunna uppskatta boken till fullo.Den har heller inte enligt mig inte någon större crossover potential. Dock vet jag att fjortisversionen av mig själv hade älskat den här boken, detta trots att jag aldrig varit något större fan av segling.
 
Carlstensveckan är författaren Johanna Schreibers debutroman och en väldigt välskriven sådan. Språket, handlingen, ja hela boken, känns som en ungdomlig frisk fläkt och jag tror att den kan locka många unga tjejer till läsning i sommar.
 
Carlstensveckan
 
/Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0