För dig blottad!

Han var vacker, farlig och väldigt het. Jag drogs till honom som jag aldrig hade gjort till någon tidigare. Jag längtade hans efter hans beröring som en drog, trots att jag inte borde det. Jag försökte undvika och avvisa honom. Med tanke på min historia hade jag inte plats för en man i mitt liv. Men han såg min attraktion och den utnyttjade han lätt.

Gideon visste. Han hade sina egna demoner. Och vi skulle bli som speglar, reflekterande varandras mest privata världar ... och önskningar.
Hans kärlek förvandlade mig, och jag bad om att vårt förflutna inte skulle förstöra allt.
(beskrivning från förlaget)
 
Sylvia Days Crossfiretrilogi, med Eva och Gideon i huvudrollerna, är några av böckerna som blivit otroligt populära i och med hela Fifty Shades-febern. Visst har För dig blottad har en hel del likheter med Femtio nyanser av honom. Men det störde inte mig särdeles mycket. En sak som skiljer böckerna åt är språket och författarnas uttryckssätt. När jag läser För dig blottad får jag känslan av att det är en rutinerad författare bakom boken och boken har enligt mig en helt annat kvalitet än Femtio nyanser.
 
För dig blottad
 
Jag har tidigare läst två av Sylvia Days historiska romanceböcker som givits ut på svenska. Jag gillade både Synda och Älska och Sylvia Day börjar närma sig toppen av mina favoritförfattare när det kommer till romance. Hon skriver både historisk, contemporary och paranormal romance. I den sistnämnda genren har jag ännu inte läst något av Sylvia. Lite märktligt kan tyckas, eftersom det råkar vara med favorit genre. Men det dröjer nog inte länge till, det kan jag lova. Mest sugen är jag på A touch of crimson, som jag tror handlar om änglar.
 
 
/Sara


Kommentarer
Postat av: Elina

Vill så gärna läsa den! Läste synda av samma författare, den var en riktig besvikelse

2013-05-22 @ 19:15:29
URL: http://marklarsbooks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0