Mercurium

Det var ju inte så längesedan ni kunde läsa Judits recension av Ann Rosmans Mercurium. Nu har även jag läst den och här kommer i korthet mina tankar kring boken. Då Judit har beskrivit handlingen i sitt inlägg här, så bidrar jag bara med några egna synpunkter.

 

Judit läste Mercurium fristående medan jag har läst de tre förestående böckerna. Jag håller med Judit i att det är en välskriven och historiskt mycket intressant bok. Dock känner jag att jag kanske överkonsumerat Rosman något i och med att jag läst samtliga böcker inom en månad. Enligt mitt tycke står sig fortfarande Själakistan som den absolut bästa boken bland Rosmans utgivning, men jag fann Mercurium fängslande främst med tanke på fallet Metta Fock, som ju utspelat sig i våra hemtrakter, vilket även Judit nämnde. Jag tycker verkligen om Rosmans fäbless för parallella historier, en i nutid en i dåtid. Det är verkligen ett suveränt sätt att föra handlingen framåt i en bok.

 

Kommer jag då att läsa mer Rosman? Ja, absolut! Jag har hört det tisslas om att nästa bok kan förväntas i början på 2014 och givetvis kommer jag att kasta mig över den som en hök.

 

Tack Ponto Pocket för boken!

 

/ Bea

 

 



Kommentarer
Postat av: Lena

Har bara läst den första av Rosmans Deckare, men kommer absolut att läsa fler. Den var helt i min smak!!

2013-05-14 @ 20:46:30
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0