Temaläsning: 1800-talets England - Sammanfattning!

Slutet på maj har kommit och med det slutet på månadens tema. Temat har under månaden varit 1800-talets England och jag har hunnit med fem böcker på temat. Under temat läste jag följande böcker:
 
Älska Northanger Abbey Moonglow To Pleasure a Lady: A Rouge Regency Romance The Famous Heroine/The Plumed Bonnet

 
Älska av Sylvia Day
Northanger Abbey av Jane Austen
Moonglow av Kristen Callihan
To pleasure a lady av Nicole Jordan
The plumed bonnet av Mary Balogh
 
Av dessa författare var Nicole Jordan den enda som jag inte hade läst förut.
 
Temat fick en fullpoängare och det var Moonglow av Kristen Callihan. Callihan har nu när jag läst hennes andra bok, blivit en av mina favoriter inom romancegenren. Jag blev jätteimponerad av hennes första bok Firelight och ville självklart läsa mer av henne. Dels för att ta reda på om hon verkligen är så bra som jag trodde, eller om Firelight var en ren lyckoträff. Men i och med att Moonglow även den blev en fullpoängare har jag hittat en ny författare att lägga till listan över favoriter.
 
Sämst denna månaden blev The plumed bonnet av Mary Balogh. Jag gillade verkligen boken till en början. Jag skrattade och tyckte att boken var allmänt underbar. Men sen blev den snabbt sämre och sista halvan var faktiskt inte riktigt bra. För mycket missförstånd och ingen vågade säga vad den egentligen tyckte och tänkte. Boken fick en trea(med ett minus) av mig, så det var ändå en helt okej bok.
 
Resterande böcker gav jag en fyra. Böckerna var mer än bra men inte fantastiska.
 
Det var allt för denna månaden. Under sommaren kommer jag att ha ett litet upphåll från temaläsningen, men kommer att köra igång i september igen. Och då står det mellan varulvar och häxor.... svårt val.
 
/Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0