Veckans ris & ros! (v.19)

Förra veckan glömdes visst vår ris och ros bort och denna veckan blev den lite försenad, men här kommer den i alla fall. Efter en väldigt lång vinter och en vår som inte gjort mycket väsen av sig börjar sommaren äntligen närma sig. Därför undrar vi:
 
Vilken bok har varit bäst hittills i vår och vilken har varit sämst?
 
 
 
Bea: Jag har denna vår läst förvånansvärt många bra böcker och fanatiskt inte någon som jag tyckt varit rent dålig. Den sämsta boken för i vår, vilken ändå fick 3/5 i betyg, vilket ju säger något, blir Carin Hjulströms Finns inte på kartan. Den var på intet sätt dålig bara oengagerande. Den bästa boken för i vår blir däremot lite svårare. Har läst många bra, men om jag måste välja endast en så väljer jag Ann Rosmans Själakistan. Den har allt en bra deckare ska ha, enligt mig.
 
Sara: Jag har läst flera fullpoängare i vår, de allra flesta romanceböcker av mina favoritförfattare. Men en bok som inte hör till dessa som också fick full pott var Simone Elkeles Perfect Chemistry som jag lånade på bibblan. En underbar YA-bok. Sämst är nog Gryningens furste av Maggie Shayne. Frestad av PC & Kristin Cast var heller inget bra.


Kommentarer
Postat av: Lena

Har läst Ann Rosmans första bok under våren och gillade den jättemycket. Skall snart ge mig på Själakistan.

Mitt svar denna veckan är på plats!

Ha en trevlig helg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0