Äntligen!

Igår såg jag äntligen Catching Fire!
 
 
Jag tyckte filmen var riktigt bra och det var inte direkt något som jag störde mig på. Men det beror nog främst på att det var runt två år sedan som jag läste boken. Jag passade inte på att läsa om Hungerspelen-böckerna inför filmerna för jag var rädd att det bara skulle göra att jag hittade saker som jag störde mig på. För så var ju tex fallet med filmerna Beautiful Creatures och City of Bones.
 
Men med Catching Fire var jag riktigt nöjd faktiskt och jag ser verkligen fram emot filmatiseringen av nästa bok. Även om de kommer att dra ut på det i två filmer. Så slutet kommer väl inte förrän hösten 2015 skulle jag tro. Men den som väntar på något gott...
 
Vad tyckte ni andra om filmen? Var ni nöjda?
 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Louise - Boken är tankens barn

Jag var riktigt nöjd med filmen! Visst var det vissa saker som klipptes bort från boken men jag tycker att det är fullt förståeligt och det allra mesta var faktiskt med :) Tror nästan jag gillade andra filmen bättre än första filmen!

2013-11-30 @ 12:14:30
URL: http://bokenartankensbarn.blogspot.se/
Postat av: Mari Gadell

Jag tyckte väldigt mycket om andra filmen och jag läste om boken precis innan. Jag tyckte att de höll sig väldigt nära ursprungshistorien, även om vissa saker hade snabbats på en del, men det är som sagt förståeligt.

2013-11-30 @ 14:04:50
Postat av: Lena

Skall se Catching fire, men det blir nog inte förrän den kommer på blu-ray så småningom!

2013-11-30 @ 20:24:17
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/
Postat av: Cinnamon

Jag har inte hunnit se den än...

2013-12-01 @ 15:34:40
URL: http://cinnamonbooks.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0