Bokcirkelträff: Jellicoe Road!

Som jag utlovade tidigare idag tänkte jag nu skriva några ord om gårdagens bokcirkel och vad mina vänner tyckte om Jellicoe Road. Tyvärr glömde jag (som vanligt) att ta kort, vilket var synd eftersom värdinnan hade adventspyntat lägenheten. Vi åt god kycklingwok och avslutade kvällen med lite glöggmys. 
 
Så till boken. Vi var en något decimerad skara som slöt upp, men den allmänrådande åsikten var den att  det var en mycket bra bok. De flesta (kanske rentav alla) hade haft svårt att komma in i boken, men hade sedan börjat ta den till sig efter ungefär halva. Lite som jag då. Då handlingen är ett komplicerat nät av karaktärer och händelser passade boken ypperligt som bokcirkelbok, då det fanns en hel del att diskutera. Snittbetyget har vi inte räknat ut än, men vi som hade läst den gav den i snitt 8 av 10, vilket är ett mycket bra betyg.
 
Till nästa träff i början av januari så ska vi läsa Charles Dickens En julsaga. Så jag får bege mig till biblioteket någon dag och leta upp den.
 
Ha en fortsatt skön fredagskväll!
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Cinnamon

Håller med om att Jelicoe Road var lite seg i början och rörig. Men när jag väl kom in i den var den amazing!

2013-11-29 @ 21:22:30
URL: http://cinnamonbooks.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0