First drop of Crimson!

First drop of Crimson av Jeaniene Frost
Nighthuntress world #1
371s
Avon Books, 2010
 
First Drop of Crimson
 
Handling: The night is not safe for mortals. Denise MacGregor knows all too well what lurks in the shadows--her best friend is half-vampire Cat Crawfield--and she has already lost more than the average human could bear. But her family's past is wrapped in secrets and shrouded in darkness--and a demon shapeshifter has marked Denise as prey. Now her survival depends on an immortal who lusts for a taste of her. He is Spade, a powerful, mysterious vampire who has walked the earth for centuries and is now duty-bound to protect this endangered, alluring human--even if it means destroying his own kind. Denise may arouse his deepest hungers, but Spade knows he must fight his urge to have her as they face the nightmare together . . .
 
Mina tankar: Efter att ha läst Once Burned som är första delen i Frosts serie Night Prince insåg jag att jag nog gör bäst i att läsa alla Jeanienes böcker i kronologisk ordning. Så efter att jag avslutat den fjärde boken om Cat och Bones i Nighthuntress-serien blev det dags för två spin-off böcker som utspelar sig i samma värld. Den första av dessa böcker är First drop of crimson och jag hade tur och hittade den begagnad på Awesomebooks.
 
Jag gillar verkligen Jeaniene Frosts böcker och efter fyra böcker om Cat och Bones var det riktigt roligt att läsa om någon annan. Äventyret och kärlekshistorien mellan Denise och Spade är mycket underhållande. När det kommer till just vampyrer så är Frost en av mina stora favoriter. Hennes böcker är alltid spännande, actionfyllda och har en stor portion kärlek och passion. Det kan knappast bli bättre med andra ord. Nästa bok på listan innan jag återvänder till Cat och Bones är Eternal kiss of Darkness där vi får följa den mäktige vanpyren Mencheres... Bara att börja hålla ögonen öppna efter den boken!
 
Betyg: 5 av 5
 
 
/Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0