Grave Mercy!

Grave Mercy av Robin LaFevers
His Fair Assassin #1
483 sidor
2012
 
 
 
Handling: Young, beautiful and deadly. Trained as an assassin by the god of Death, Ismae is sent to the court of Brittany, where she finds herself under prepared - not only for the games of intrigue and treason, but for the impossible choices she must make. For how can she deliver Death's vengeance upon a target who, against her will, has stolen her heart? This is a dangerous romance full of intrigue, poison and ultimately finding one's way.
 
Mina tankar: Av någon konstig anledning (kanske det faktum att det är en varg på bokryggen) hade jag fått för mig att denna boken skulle handla om varulvar. Det gjorde den inte... Men tur var väl det för det hade blivit lite kaka på kaka kan man tycka. Istället var detta en alldeles underbar historisk YA med magiska inslag.
 
Boken utspelar sig i Bretagne, en fransk halvö, som kämpar för din självständighet från fransmännen. Grave Mercy är ett riktigt spännande och intressant historiskt drama, samtidigt som det innehåller magi, farliga lönnmördare och kärlek med förhinder. Kan det bli bättre? Nja kanske lite, men inte mycket. Jag läser gärna mer av LaFevers i framtiden!
 
Betyg: 4 av 5
 
 
/Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0