Livet efter dig!

Denna månads bok i min Unibokcirkel är Livet efter dig av Jojo Moyes. Den handlar om den unga kvinnan Louisa Clark som bor hemma och försörjer sin familj bestående av pappa, mamma, lillayster Treena med sonen Thomas och morfadern, som numer tas hand om mamman på heltid efter sin stroke.
Då cafét där Lou har jobbat i flera år tvingas stänga står hon utan jobb och pengar är en bristvara i familjen. Hon tar ett jobb som personlig assistent åt den totalförlamade mannen Will Traynor. Will var innan sin olycka en mycket aktiv man som bestigit berg och rest över hela världen, för att inte nämna att han dessutom hade en blomstrande karriär och en snygg flickvän. Detta var dock innan olyckan. Efter olyckan känner Will ingen vilja att leva längre. Något som Lou försöker ändra på.
 
På beskrivningen kanske detta låter som en, nåväl något annorlunda, men ändå lättsam romantisk historia. Där kan man dock inte ha mer fel. Det är en bok som berör och aldrig blir självklar. Jag satt som fastklistrad vid boken i två dagar. Sedan kändes det bara tomt. Ser verkligen fram emot att ventilera den med mina bokcirkelvänner. Det finns så mycket att diskutera kring med den här boken. Jag kommer definitivt att läsa mer av Moyes och det snart, hoppas jag. För mig blev Livet efter dig en självklar fullpoängare. Ser fram emot ett välavvägd brittisk film med boken som manus. Självfallet med lysande och "helengelska" skådespelare. Hoppas det kommer en sådan.
 
/ Bea
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Caroline - Bland böcker

"Livet efter dig" fick full pott hos mig också. Och den är perfekt som bokcirkelbok :)

Svar: Jag ser verkligen fram emot denna månads träff. Har redan smyg-hört-mig-för hos några av bokcirkelmedlemmarna och det borgar för ett högt betyg. / B
Beas Bokhylla

2013-09-21 @ 16:49:22
URL: http://www.blandbocker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0