Tema Varulvar: Dark of the Moon!

Dark of the Moon av Rachel Hawthorne
Dark Guardians #3
262s
Harper Teen, 2009
 
Dark of the Moon
 
Handling: Brittany is determined to prove herself to the Dark Guardians. And yet she's been keeping a devastating secret: She hasn't experienced any of the intense, early signs of change that mark a Dark Guardian's transformation. The only intense feelings she has are for Connor—and she's kept that a secret, too. But she knows she'll never truly have Connor's love if she's not a Shifter like him.
At the first full moon after her birthday, her greatest fear is realized: She doesn't transform. Brittany is so desperate to become a wolf that she'll go to extremes she never thought possible . . . and put all the Dark Guardians in incredible danger.
 
Mina tankar: Jag var lite skeptisk inför den här boken eftersom jag inte varit särskilt förtjust i Brittany i de tidigare böckerna. Men jag oroade mig i onödan. I denna tredje bok i serien Dark Guardians fick man äntligen lite bakgrundsinfo om Brittany. Om varför hon är som hon är och varför hon beter sig som hon gör. Hon är lite annorlunda, lite off på något vis. Men allt får sin förklaring i den här boken. Connor som upplevdes som något av en mes i föregående bok rycker upp sig och verkar riktigt spännande. Jag antar att han bara behövde hitta rätt tjej...
 
Kampen mot företaget Bio-Chrome, som är varulvarna på spåren och vill framställa ett preparat som ska göra det möjligt för människor att skifta till djur de också, blir allt större och farligare. Kan de unga skiftarna i Dark Guardians skydda resten av flocken och bevara hemligheten kring deras existens?
 
The dark of the Moon är precis som föregående böcker spännande och mysig ungdomsläsning. Lättläst och framför allt snabbläst.
 
Betyg: 4 av 5
 
 
Tidigare böcker i serien:
Moonlight
Full Moon
 
 
/Sara
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0