Winterblaze!

Winterblaze av Kristen Callihan
The darkest London #3
411s
Grand Central Publishing, 2013
 
Winterblaze
 
Handling: Struggling with disillusionment and anger, as well as recuperating from his injuries, Winston Lane is desperate to put as much distance between him and his estranged wife as possible. Bound for Egypt, all Winston wants is to mend his broken heart and start a new life - without paranormals. Poppy is heartbroken without Winston but she must put her emotions aside and attend to her duties as the head of the SOS (Society for the Suppression of Supernaturals) but a massive demon orchestrated disaster causes Mount Krakatoa in Egypt to erupt, she has no choice but to go to Egpyt and hunt down the demon before he destroys everything she loves in the world. The last person Poppy expects to see on the steamer is Winston - and he's in grave danger. Poppy must now save both her husband and her marriage while Winston must learn how to be the detective he's meant to be on a supernatural playing field and win back the love of the woman who holds his heart - his wife.
 
Mina tankar: Varför, varför har jag låtit den här boken stå oläst i hyllan i flera månader. Kristen Callihan upphör aldrig att förvåna mig med makalösa berättelser. Dessutom lyckas hon alltid få med alla mina favoritgenres i en enda bok. Detta är en historisk paranormalromance med en steampunk tvist. Det kan alltså inte bli mycket bättre än så här tycker jag. I denna boken få vi följa den tredje systern Ellis, Poppy, som är gift med polisinspektören Wintson Lane. I förra boken hamnade Winston, som aldrig varit medveten om de övernaturliga varelser som existerar i London, mitt i jakten på en galen varulv. Han hade tur som överlevde, men när alla hemligheter som hans fru Poppy haft avslöjas ger han sig av. Men en mäktig och genomelak demon, ute efter att förgöra dem, förenar dem återigen.
 
Jag tyckte att detta var både en charmig och spännande berättelse. Som vanligt har berättelsen en tvist, ett avslöjande och jag tycker att Kristen Callihan är väldigt bra på att överraska och skriva ut ledtrådar som inte riktigt passar ihop förrän det är meningen att man ska förstå. Demonjakten, mysterielösandet och den nygamla kärleken mellan Poppy och Win varvas med historien om hur de träffades och blev köra för över tio år sedan. Det var mysigt att för en gångs skull inte läsa om insta-love, som man så ofta annars gör. Utan om ett gift par som hittar tillbaka till varandra. Den här boken var med andra ord alldeles, alldeles underbar!
 
Callihans nästa bok Shadowdance kommer i början på 2014 och är ett måste för mig!
 
Betyg: 5 av 5
 
 
Tidigare böcker i serien:
Firelight
Moonglow
 
 
 
/Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0