The fall of Shane MacKade!

The youngest MacKade was a man of the land, a physical man who had nothing in common with academic Rebecca Knight...nothing tangible anyway. But here in Antietam not everything was tangible and that was why Rebecca was here. This scientist was looking into the unexplainable. Until she started having very irrational thoughts... (Goodreads)
 
 
Avslutningen på Nora Roberts serie om bröderna MacKade handlar om minstingen Shane och är en riktigt klassisk romantisk historia. Inte det minsta unik, men ändå mysig och trevlig. Shane är charmören som avverkat kvinnor på löpande band och som svurit på att aldrig stadga sig. Men så möter han kvinnan som får honom att tänka om, men inte förrän blivit rejält skrämd av tanken på att förlora sin frihet. Män som Shane är vanligt förekommande inom romantisk litteratur och även om han är en klyscha är det trevlig att läsa om. Rebecca är om möjligt en lika stor klyscha även hon. Akademikern, som liksom en ful ankunge under de senaste åren blomstrat ut och blivit en vacker svan, fångar genast Shanes uppmärksamhet trots att hon själv har svårt att se att någon så snygg som han skulle kunna vara intresserad av henne. Nämnde jag att hon är oskuld? Självklart är hon det eftersom hon ägnat hela sitt liv åt sin akademiska karriär. Talar hon om det för Shane? Nej, självklart inte för det gör man allt som oftast inte i romanceböcker. Och trots att jag läst samma scenario i många böcker blir jag fortfarande lika irriterad på bristen på kommunikation och information. Men, men det är smällar man får ta när man läser romance.

 

21317457
 

The fall of Shane MacKade är inte den bästa boken i serien om fyra. Nej, skulle jag lista de olika böckerna i serien skulle jag sätta boken om Devin först, sedan Rafe, därefter Shane och sist skulle jag sätta Jared. Så nu vet ni det!

 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Iza

Min ordning är Rafe, Devin, Jared, Shane :)
Sara, har du skaffat hem En enda natt av Simona ännu? Läs den säger jag bara!!! :)

Svar: Nej, jag har inte läst den än. Är jättesugen dock! Ska se om bibblan fått hem den nästa gång jag är där.
Bea, Sara och Judit

2014-08-30 @ 13:37:06
URL: http://izadoramelodyfrost.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0