Skörden av bokrean 2014

Tendensen visar att jag köper allt färre böcker just under bokrean för varje år, men jag tycker ändå att det är festligt att gå och botanisera i en bokaffär på dagen för bokrean. Så i tisdags morse befann jag mig i en Akademiebokhandeln-butik innan jag skulle iväg till jobbet.
 
 
Skörden kan ni se på bilden. Det blev:
  1. Haren med bärnstensögon  av Edmund de Waal, en historisk roman som jag har velat läsa länge.
  2. Livet efter dig av Jojo Moyes, som alla pratar så väl om, så nu har jag skyhöga förväntningar. Läste ut en annan roman av Moyes nyligen, The last letter from your lover, recension kommer på måndag!
  3. Dandy av Jan Guillou, den delen i serien om det stora århundradet har jag redan läst, men hade inte köpt den än. En mycket bra släktkrönika där man på köpet lär sig mycket om Europas historia.
  4. En man som heter Ove av Fredrik Backman, som jag redan har läst och recenserat här på bloggen. Min mamma ska få den, tänkte jag, numera förlitar hon sig på att jag ska förse henne med bra böcker. En rolig uppgift!
Eftersom jag var i bokaffären före klockan tio så gällde "tag 4, betala för 3", så den billigaste boken fick jag på köpet! Jag är väldigt nöjd med mina fynd!
 
 


Kommentarer
Postat av: Lena

Åh, boken om Ove är verkligen superbra.

2014-02-27 @ 16:17:22
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0