Torsdagstankar vecka 5!

Apropå Beas dröm som hon inte riktigt fick drömma färdigt: vilken fiktiv karaktär skulle du vilja ta med dig på en resa?
 
Bea:
Jag har sannerligen fått tänka efter riktigt ordentligt för att kunna svara på veckans fråga. 
Om sanningen ska fram så är jag ganska kräsen med mitt ressällskap. Jag kan lätt störa mig folks egenheter efter ett tag. Men en kort resa borde man väl kunna klara av med vem som helst, eller hur? Varför är det då så svårt? 
Richard Castle från TV-serien Castle. Han är en kriminalförfattare som gillar Star Wars och löser brott. Det låter som någon jag skulle kunna ha ett givande samtal med. Sedan skulle jag inte ha något emot en pratstund med Hazel Grace från John Greens The Fault in Our Stars. En ung, smart tjej som hon skulle jag vilja lära känna.
 
Sara:
En jättesvår fråga och det tog lång tid innan jag faktiskt kom på någon som jag skulle kunna tänka mig att semestra med. Frågan är hur mycket man skulle behöva umgås med varandra? Eller om det räcker att man åker till samma ställe utan att nödvändigtvis behöva umgås så mycket. Agatha Christies Miss Marple skulle ju sannerligen skänka en hel del trivsel till ett resesällskap. Och en pensionär med huvudet på skaft kan vara bra till allt från barnpassning till brottsutredningar. Annars vore det ju intressant att se hur någon som Jon Snow skulle trivas på en sol- och badsemester...
Men eftersom jag gillar Jeaniene Frosts böcker väldigt mycket tror jag ända att jag väljer Cat och Bones från hennes Night Huntress serie. Skulle Vlad vilja hänga med på ett hörn är det också helt okej för mig. Cat verkar vara en riktigt spännande person (vampyr) och vad gäller de båda andra kan det ju vara trevligt att ha något att titta på när man ligger vid poolen.
 
Judit:
Vem kan möjligtvis slå Phileas Fogg från Jorden runt på 80 dagar som ressällskap? En sann gentleman, berest och beredd på det mesta, men alltid lika lugn vad som än händer. Som damsällskap väljer jag Anne Elliot från Övertalning. Vi har lika tankar om många saker, hon verkar vara ett behagligt sällskap med mycket sunt förnuft och skulle säkert hitta gemensamma nämnare med Mr Fogg. Och nu när vi ändå drömmer lite fritt så önskar jag att vi helst får företa resan i 1800-talsmiljö!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0