Mera levande döda!

Jag läste och gillade den första delen av The Walking Dead, som jag fyndade på bokmässan. Men seriealbumet imponerade inte tillräckligt för att jag skulle köpa hem nästkommande delar. Jag blir helt enkelt lite snål när det kommer till seriealbum. De tar helt enkelt slut för snabbt för min smak.
 
Därför blev det istället så att jag lånade volym två och tre av The Walking Dead från bibblan. Något jag kommer fortsätta att göra, för även om de tar slut snabbt så är de faktiskt riktigt underhållande. Både spännande och makabra, samtidigt som de innehåller en hel del överraskningar. Om tv-serien håller samma kvalitet som seriealbumen så förstår jag att folk fastnar för serien. Själv är jag lite sugen att börja kolla på första säsongen bara för att se hur väl de följer det jag tidigare läst. Sen kan man ju inte låta bli att undra hur de valt att skildra de mest makabra scenerna...
 
 

 Det blir tummen upp för vol 2: På drift och vol 3: I tryggt förvar! Och ett nytt besök på bibblan känns inte allt för avlägset.
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Elina

Såklart är tv-serien 'egen' och det är en hel del som är annorlunda men enligt mig endast till det bättre. Seriealbumen är okej men lite väl stereotypa och sexinriktade för min personliga smak...

2014-07-30 @ 10:55:09
URL: http://ielinashylla.wordpress.com
Postat av: Lena

Funderar på att köpa dessa till gubben min. Han gillar tv-serien och läser gärna seriealbum.

2014-07-30 @ 19:11:37
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0