Archangel's Legion!

Boken är den sjätte i ordningen i Nalini Singhs paranormal-serie där änglar styr världen och vampyrerna är deras tjänare. Människorna, ja, de står lite längre ner på rangordningen. Ett människoliv flyger ju förbi ganska så snabbt när man levt i tiotusentals år. Men ändå var den en vanlig dödlig som ärkeängeln av New York, Raphael, till slut gav sin kärlek.
 
Angels are falling from the sky in New York, struck down by a vicious, unknown force. Vampires are dying impossibly of disease. Guild hunter Elena Deveraux and the Archangel Raphael must discover the source of the wave of death before it engulfs their city and their people, leaving New York a ruin and Raphael's Tower under siege by enemy archangels. Yet even as they fight desperately to save the city, an even darker force is stirring, its chill eyes trained on New York...and on Raphael. Rivers of crimson and nightmares given flesh, the world will never again be the same...
 
Archangel's Legion
 
Även om den här boken var riktigt bra och serien håller fortsatt hög kvalité så föredrar jag romanceböcker där man möter ett nytt par i varje bok. För jag gillar bäst att läsa om den första kärleken. Visst är det kul att åter följa Elena och Raphael och deras kamp mot uråldrig ondska. Men de romantiska känslorna, passionen och allt det där, det blir liksom inte rikigt lika bra. En kyss blir inte mer än just det, en kyss, de har ju trots allt kysst varandra dagligen i flera år nu. Så särskilt spännande och nytt blir det på något sätt inte...
 
Guild Hunter-serien är en serie som jag kommer fortsätta läsa. Främst för att jag ser fram emot att fler av Raphaels sju supersoldater och livvakter ska hitta kärleken. HIttills är det ju bara vampyren Dimitri och ängeln Jason som har gjort det. Så nästa bok i serien hoppas jag handlar om någon av de andra killarna.
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0