Kaosutmaningen 2.0!

Jag läste i slutet på förra året om Kaosutmaningen 2.0, dock kände jag mig inte så hågad att kasta mig in i ett sådant projekt just då. Nu när nästan halva året har gått har jag funderat på detta i efterhand och kanske ska jag ändå försöka mig på att beta av denna kluriga utmaning. I sådant fall har jag vid dags dato kommit så här långt: 
  1. Läs en bok som har en hbtq-huvudperson.
  2. Läs en bok med en månad i titelnAprilväder - Viveca Lärn
  3. Läs en bok som är skriven av en nu avliden författareBesvärjarnas kamp - David Eddings
  4. Läs en bok med frukt i titeln.
  5. Läs en bok vars omslag är mestadels gröntNär döden kom till Pemberley - P. D. James
  6. Läs en bok med ett tvillingpar på omslaget.
  7. Läs en fristående bokHuset Longbourn - Jo Baker
  8. Läs en bok skriven av ett författarpar.
  9. Läs en bok med en fyr på omslaget.
  10. Läs en bok som har över 500 sidorInferno - Dan Brown
  11. Läs en bok som kommer på film under 2014 eller 2015.
  12. Läs en bok av en debutförfattareI kroppen min: resan mot livets slut och alltings början - Kristian Gidlund
  13. Läs en bok först publicerad före år 1900. 
  14. Läs en bok skriven/publicerad under pseudonym.
  15. Läs en bok vars omslag är mestadels gult9½ månad - Annika Lantz
  16. Läs en bok av en asiatisk författare.
  17. Läs en bok som handlar om att resa.
  18. Läs en bok skriven av en Nobelpristagare.
  19. Läs en bok vars originaltitel är på svenskaKorset blommar - Nils Bolander
  20. Läs en bok med en av de fyra elementen på omslagetLivbåten - Charlotte Rogan
  21. Läs sista boken i en trilogi/serie.
  22. Läs en bok med ett eller flera personnamn i titeln. 
  23. Läs en bok med marint tema på omslaget.
  24. Läs en bok om krigSalvadoreña - Cecilia Samartin
  25. Läs en bok från ett, för dig, nytt förlag.
  26. Läs en bok med fler än två huvudpersoner.
  27. Läs en novellsamling.
  28. Läs en svensk bok med titel på annat språkLittle Bee - Chris Cleave
  29. Läs en bok du blivit tipsad om på en bokblogg.
  30. Läs en lånad bokEtiketter ska man sätta på julklappar - inte människor - Jonas Helgesson
  31. Läs en bok med ett djur i titeln.
  32. Läs en bok vars författare har bokstaven S i både för- och efternamn. Den svarta löparen - Kristina Appelqvist
  33. Läs en bok som inte utspelar sig i stadsmiljö. Kvinnan i svart - Susan Hill
  34. Läs en bok först publicerad år 2000.
  35. Läs en bok med en bok på omslagetBoktjuven - Markus Zusak
  36. Läs första boken i en trilogi/serieVärdshuset (Boonsboro #1) - Nora Roberts 
  37. Läs ett seriealbumJane Eyre - Charlotte Brontë
  38. Läs en bok på annat språk än svenska.
  39. Läs en August-vinnare.
  40. Läs en bok med mat på omslaget.
 
Jag vet inte om man får använda samma bok två gånger, i sådant fall hade jag klarat av några till, men idag har jag kunnat bocka av 17 punkter på listan.
 
Vet ni om man får använda samma bok mer än en gång?
 
 



Kommentarer
Postat av: Jenny

Reglerna förra året sa att man bara fick använda en bok en gång. Jag tror att samma gäller nu annars blir det lite för lätt. :)

Svar: Vad bra, då vet jag! / Bea
Bea, Sara och Judit

2014-05-30 @ 21:07:54
URL: http://jenny.jennytranslation.com/
Postat av: Lena

Tror jag har klarat av 16 stycken hittills!!

2014-05-30 @ 22:08:19
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0