Läst i maj!

I morgon är det 1 juni och därför tänkte jag passa på att summera min läsning i maj. Årets utmaning att avsluta serier har gått riktigt bra. Jag har avslutat flera trilogier under månaden; Torka aldrig tårar utan handskar av Jonas Gardell, Shatter Me av Tahereh Mafi och Breathless av Maya Banks. Dessutom har jag äntligen läst i kapp George R.R. Martins mastodontserie Sagan om Is och Eld. Så nu kan nästa bok gärna få komma när som eftersom boken slutade med ett antal cliffhangers, vad annars. Men det lär väl dröja några år innan man får läsa den....
 
Under maj har jag också kunnat kryssa för ytterliggare 4 punkter på Kaosutmaningen 2.0 och jag har nu nått upp till målet med att kryssa för hälften dvs. 20 av punkterna på listan. Men jag kommer att fortsätta att fylla i kaosutmaningen och se hur många jag lyckas bocka av, även om jag tvivlar på att jag kan klara att kryssa av alla.
 
Månadens böcker
Torka aldrig tårar utan handskar: Döden - Jonas Gardell
Drakarnas dans - George R.R. Martin
Längta - Sylvia Day
Throne of glass - Sarah J. Maas
Värdshuset - Nora Roberts
Kom och ta mig! - Victoria Dahl
På ön - Tracey Garvis Graves
Min så kallade kärlek - Shannon Stacey
Sätt mig i brand - Tahereh Mafi
Fever - Maya Banks
Burn - Maya Banks
 
Att välja ut en bok som månadens bästa är totalt omöjligt. För jag har älskat nästan alla böcker jag läst denna månaden. Drakarnas Dans var en aningens lång för att hålla mitt intresse uppe under hela boken, dessutom blir jag irriterad på Martins skrivsätt. Värdhuset av Nora Roberts var månadens största besvikelse, inte alls dålig, men bara inte lika bra som mycket annat jag läst av henne. Men serien kanske blir bättre?
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Iza

Jag tyckte Pojkvännen (2an) var bättre än Värdshuset, men den nådde ändå inte upp till hennes vanliga standard.

2014-05-31 @ 16:40:17
URL: http://izadoramelodyfrost.wordpress.com/
Postat av: Lena

Du ser ut att ha haft en riktigt bra månad!!

2014-05-31 @ 21:19:02
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0