Fredagstips: tre kusliga

Nu så här i Halloweentider passar det ju bra att viga ett fredagstips till temat kusliga böcker. Så här lyder veckans tre tips!
 
Bea:
Det har varit en del prat om Agatha Christie på bloggen de senaste veckorna. Både jag och Judit har läst och recenserat några riktiga godbitar inom den klassiska deckargenren. En annan deckare utav Christie, som ju passar alldeles utmärkt just vid den här tiden på året, är Mord på allhelgonadagen. Det är inte en utav Christies mest kända, men en utav dem som är svårast att få tag på. Jag har ju tidigare nämnt både i inlägg och i Sis' Quiz att Christies böcker är befriade från alltför hemska mord. Mord på allhelgonadagen är faktiskt ett undantag i och med att Christie här låter ett barn berövas livet...och det på ett tämligen brutalt vis. Personligen har jag inte kommit över denna bok, så jag har dessvärre bara sett en filmatisering, men jag kan ju passa på att slå två flugor i en smäll och öven tipsa om filmatiseringen med David Suchet som Poirot. Den var lagom kuslig för mig.
 
 
Judit:
Denna gång tänker jag faktiskt tipsa i blindo, nämligen om Vintervålnader av Kate Mosse som kommer att bli min egen allhelgonaläsning i år. Bea har recenserat den här, och enligt henne är den lagom kuslig, perfekt för en så lättskrämd person som jag. Efter fantastiska Labyrinten ser jag verkligen fram mot att läsa mer av Mosse.
 
 
 
Sara:
Eftersom Bea nämner Agatha Christie vill jag passa på att nämna Ten av Gretchen McNeil. Boken är en ungdomlig mysrysare löst baserad på Christies And then there were none och då kan ni säkert lista ut vad den handlar om. Tio ungdomar på en ö, en storm som gör att de inte kan ta sig därifrån och mitt ibland dem lurar en mördare...
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0