Min första Agatha Christie!

Jag anser mig vara ganska beläst och en boknörd av rang, men det finns självklart luckor och brister i min läserfarenhet. Ett av dem är att jag faktist aldrig har läst något av Agatha Christie förut!
Efter lite påbackning från Bea (jag har många bra böcker att tacka den tjejen för!) bestämde jag mig för att påbörja min Christie-erfarenhet med Mordet på Orientexpressen, en sann klassiker och tydligen en av Christies mest älskade böcker.
Bookmark förlag ger i samband med författarens 125-årsjubileum ut några av hennes mest kända verk, samt en nyskiven roman, Monogrammorden, som Bea har recenserat. Mordet på Orientexpressen hör också till de nyutgivna inom ramen för jubileumsutgivningen. Vi har bestämt att läsa dem samtidigt, Bea och jag, så får vi se vad vi gör för roligt - gemensam recension eller kanske en podd?
Fast i takt med att mörkret sänker sig och tar grepp om hösten är jag tvungen att byta ut en del av min läsning mot lyssnande, eftersom jag blir så fruktansvärt åksjuk om jag läser på bussen till och från jobbet när det är mörkt. Så just nu lyssnar jag på boken, och efter en tredjedel kan jag redan utbrista: Agatha!! Var har du varit i hela mitt liv?!?
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Lena

Agatha Christie är en författare som jag verkligen måste läsa åtminstone några böcker av. Men jag vet inte riktigt var jag ska börja. Omslagen för jubileumsutgåvorna är så snygga!

Svar: Alla AC-deckare kan läsas fristående, men känner du ändå ett behov av att börja från början så är den första med Poirot "En dos stryknin" och "Liket i biblioteket" den första med Ms Maple. Annars kan jag rekommendera "Poirots jul" nu när det lackar mot jul. / Bea
Bea, Sara och Judit

2014-10-23 @ 19:07:20
URL: http://lenacee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0