Irish Hearts!

Under Januari har jag tagit min Nora Roberts-utmaning på största allvar och läst inte mindre än tre av hennes böcker. Hemma i bokhyllan hade jag en bind-up med två av böckerna ur Roberts serie Irish Hearts. Bland annat hennes debut från 1981, Irish Thoroughbred.
 
Adelia Cunnane's uncle had written her. So Adelia had left Ireland to join him on what he had described as the finest horse farm in Maryland. Adelia agreed with her uncle about the farm. But what should she think about its owner, Travis Grant? She knew that he could master his strongest horse. She had seen his eyes soften at the birth of a foal. Yet his lips on hers demanded a submission that she was not yet ready to give -- at least not until he had spoken the words she had to hear.
 
Det fanns väldigt mycket i Irish Thoroughbred som verkligen osade Roberts. Den frispråkiga irländska hjältinnan med skinn på näsan, var en av dem. Den framgångsrike, lite arrogante mannen som kysser sagda kvinna, mest för att han inte kan komma på något annat sätt att tysta henne, är en annan. Själv brukar jag ha ganska svårt för den typen av män i romantisk litteratur. Men från Roberts funkar det på något vis. Det blir komiskt, samtidigt som jag inte kan låta bli att känna mig lite provocerad. 
 
I Irish Rose fortsätter Roberts på samma tema. Ung irländska som möter en självsäker och framgångsrik amerikan. Dessutom får vi möta både Travis och Adelia från föregående bok och det gillade jag. I Irish Rose får vi också följa både mannen och kvinnans tankar. Istället för som i Irish Thoroughbred, där vi bara följde Adelia.
 
Burke Logan was a gambler, and luck had made him owner of Three Aces, one of the finest stables in Maryland. He'd come to Ireland to buy horses, but one look at Erin McKinnon's fiery beauty told him that he'd be leaving with a whole lot more. Erin McKinnon had dreams and ambitions--and no intention of living out her days in the small town of Skibbereen! She knew Burke held all the cards, but when he asked her to come with him to America, it was an offer she couldn't refuse. Burke Logan was a man to be reckoned with, and from the moment they met, Erin knew that even if she lost, she'd win.
 
 

 
Jag kan bara konstatera att min Nora Roberts-utmaning har fått en riktigt mysig start med irländska influenser. Jag tror nästan det får bli lite mer Irland i februari, kanske lite från syskonen Gallagher?
 
 
 



Kommentarer
Postat av: Sofia Fritzson

Irish Hearts-serien är fin! Gallaghers gillar jag :)

2015-01-31 @ 15:39:36
URL: http://www.sofiafritzson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0